NetRadio   Netspil   Rejse   Sport   Bolig   Shopping   Sundhed   Kvinder  Lør. 18 november

Søg på ABCsiden.dk På nettet




  

LinkedIn vs. Facebook vs. Twitter ? Hvilket er det bedste annoncemedie?



Som annoncør har du reelt kun en søgemaskine, når du ønsker at annoncere ? nemlig Google AdWords. I Danmark har Google 95 % af markedet og et de-facto monopol.

Men billedet bliver mere mudret, når vi kigger på de sociale medier. Nok er Facebook den klart største spiller på markedet, men LinkedIn, Twitter, Pinterest og andre sociale medier er store nok til, du som annoncør skal overveje dem.

De tre medier sammenlignes herunder:


Målgruppestørrelse og segmentering

Facebook har den største målgruppe med 3 millioner mere eller mindre aktive brugere. LinkedIn har cirka en halv million og Twitter blot 100.000 brugere i Danmark.

Det er således Facebook, der er det største marked ? men hvad med segmenteringsmulighederne?

Facebook annoncering udmærker sig ved de mange muligheder for segmentering. Hvor LinkedIn tilbyder demografiske informationer, kan Facebook også målrette ud fra samme demografik, men også adfærd og interesser. Begge medier tillader upload af e-mailadresser og opsætning af retargeting ? men Facebooks virker bedre og kan tilmed være dynamisk for så vidt angår salg af flybilletter, hoteller, rejser og huse for ejendomsmæglere.

Twitters er primært interessebaseret.


Annoncerformater og muligheder

Twitter tilbyder kun en slags annoncer ? standard tweets, der bliver promoverede. LinkedIn tilbyder billeder og video.

Facebook tilbyder billeder, video, slideshows, lead-formularer, fuldskærmsoplevelser og det særlige Samlings-format til e-commerce.

Her er ingen diskussion: Twitter kan tæt på ingenting, LinkedIn kan det grundlæggende og Facebook excellerer med særlige annonceformater til alle typer af behov.


Bang for the buck

Hvad så hvis vi ser på prisen?

Både LinkedIn, Facebook og Twitter tilbyder CPM-baseret annoncering. Det betyder, at du betaler for visninger af din annonce, og at din klikpris dermed er et resultat af, hvor god en annonce du har lavet ? og ikke hvor meget, du ønsker at betale per klik som med Google AdWords.

Både Facebook og Twitter ligger med en pris på 50-100 kroner i CPM. Den endelige pris afhænger af flere faktorer, herunder hvem du målretter, hvor god din annonce er, og hvornår på året du annoncerer.

LinkedIn ligger med en CPM-pris på 5-10x højere end Facebook. Det er således et dyrt medie at annoncere på, hvis du kan formå at ramme de samme personer på andre medier ? hvilket i særlig grad kan lade sig gøre på Facebook, der har nogle meget lignende segmenteringsmuligheder.

Prisen for at annoncere på de sociale medier har været stødt stigende igennem en rum tid, da de sociale medier er auktionsbaserede. I takt med at flere og flere annoncører får øjnene op for de nye muligheder, stiger prisen for at få vist lige netop din annonce.


  

Relaterede artikler


4 hurtige tips til at tjene penge online


Vintertips til boligen 2017


Tre spil på nettet du bliver klogere af


Kom godt i gang med træningen


Biltyper i hver sin ende af skalaen ? Hvilken type er du?


Danskerne foretrækker mobil casino, når de er på farten


Få styr på økonomien i din virksomhed


Bliv mere synlig i søgemaskinerne


LinkedIn vs. Facebook vs. Twitter ? Hvilket er det bedste annoncemedie?


Hidtil lukkede fibernetværk åbnes for bredbåndsudbydere


Slip for flyttestress - brug en containerløsning


Giv din indretning nyt liv


Kom på forkant af markedet med disse enkelte trin!


Stå på ski på jeres næste studietur


Dating med mobilen ? sådan kommer du godt i gang


Sådan gennemføres et succesfuldt kursus


Tips til en succesfuld blog


3 uundværlige råd til planlægning af din sommerfest


Ingen planer efter 9. klasse? Få gode råd her


D for digitalisering


Sådan planlægger du den perfekte skiferie til Norge


Få mest ud af skiferien til Sverige


Er IPhone dit første valg?


Træt af lange køer og trænge prøverum? ? Brug din iPhone til nem og smertefri shopping


F for fede forældre


Sådan fås den rette hjælp mod et alkoholmisbrug


Regler for dæk i Danmark


Behandling af fedme uden kirurgi


Optimér din computer med to enkle råd


Gode råd til at spare nemmere op


5 gode råd - sådan beskytter du dig selv


Det næste skridt i virksomheden er det vigtigste


3 " what to do " hvis din computer brænder sammen


3 fantastiske former for sommerfester


De fineste gaver til hende


Få styr på det praktiske omkring boligen


Sådan får du mest ud af din online shopping!


3 ting du skal være opmærksom på før du foretager kviklån


F for Finansiering af din virksomheds Faciliteter


Hvilke møbler vil du eje når du bliver gammel?


Forstår du hvad de siger?


Implementer affiliate marketing i din startup


Sensorer registrerer dig overalt


Undgå at blive snydt ved boligkøb


Planlæg en aktiv drengetur


Praktiske foranstaltninger ved overtagelse af dødsbo


H for Herretur


Sådan skaber du den perfekte Sex & the City-temafest


100 års jubilæum i årets Giro d Italia


M for måltidkasser


Stil dig kritisk over for Skat


Gaveideer til konfirmanden


H for hængepartier


S for studerende


Sådan vælger du den rette gave


E for energirenovering


N for nykøber


Hvor går rejsen hen?


P for påskeferie


S for Smilets by og Stop forurening!


Hvordan automatiserede produktionsprocesser kan spare dig for mange penge


F for Fyn er fin


F for førstegangskøber


P for pletskud


8 tips og tricks til at komme i gang med hjemmetræningen


Makeuppens magi


Wuptis historie


S for sociale medier


S for sundhed: de små smutveje


M ? for Mors dag!


Gode råd til din online ansigt udadtil når du starter en praksis som advokat


Så er det weekend! Er du klar? Her er 3 friske bud på ting, du bør have styr på


Aldrig gå ned på udstyr


Tjek dit udstyr og opgradér det


H for hjemmeside


Mange iværksættere springer ud som webshopsejere


V for vinterferie